مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 04:262023-02-13اقتصادي

تامین منابع مالی؛ مهمترین اصل در پیشرفت کار واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر


با وجود حدود دو سال تاخیر در پیشرفت کارهای ساختمانی واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر، بیش از سه ماه است که با تامین بودجه مورد نیاز، فعالیت های ساختمانی توسط پیمانکار ایرانی با جدیت از سر گرفته شده است.

- نمایی از فونداسیون واحد شماره دو نیروگاه بوشهر پیش از بتن ریزی با وجود حدود دو سال تاخیر در پیشرفت کارهای ساختمانی واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر، بیش از سه ماه است که با تامین بودجه مورد نیاز، فعالیت های ساختمانی توسط پیمانکار ایرانی با جدیت از سر گرفته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قرارداد فازهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر از سال 1396 فعال شده است و طبق برنامه ای که تنظیم شده قرار است در سال 1404 واحد 2 و در سال 1406 واحد 3 نیروگاه اتمی بوشهر به مدار برسد.

هر چند باید دید با وجود احتمال تاخیرهای بیشتر ناشی از تامین نشدن به موقع بودجه، مسایل فنی یا فشارها و تحریم های سیاسی بین المللی این نیروگاه در چه تاریخی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مسئولان وقت سازمان انرژی اتمی و نیروگاه بوشهر دلیل تاخیر ایجاد شده مشکلات مالی بین کارفرما و پیمانکار به جهت فراهم نبودن تسهیلات لازم جهت انتقال ارز در زمان خود بوده است.

همچنین طی دو سال گذشته و بعضا در اواخر دولت قبل، باید اعتبارات طرف روسی افزایش پیدا می کرد اما به دلیل محدودیت هایی که در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین منابع مالی؛ مهمترین اصل در پیشرفت کار واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر

تامین منابع مالی؛ مهمترین اصل در پیشرفت کار واحدهای 2 و 3 نیروگاه بوشهر