مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 08:052023-02-13سياسي

رسانه ملی می تواند پیشتاز عرصه مد و لباس ایرانی اسلامی باشد؟


رسانه ای همچون تلویزیون می تواند الگویی در بسیاری از رفتارهای افراد باشد و یکی از موارد مورد توجه در این امر بحث مد و لباس است، موضوعی که این روزها شاهد تناقض گویی هایی از سوی مسئولان هستیم.

- خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و ادب _ زینب رازدشت: رسانه ها، آگاهی را در افکار عمومی فراگیر می سازند و بر جنبه های ناپیدا و کمتر شناخته شده و چه بسا ناشناخته افکار و اذهان عمومی، پرتو می افکنند.

بر این اساس، رسانه ها نقش مهمی در توسعه و شکوفایی اجتماعی و سیاسی برعهده دارند.

گرچه، گاهی رسانه ها به طور مستقیم وارد مباحث اجتماعی و سیاسی نمی شوند، اما با بازتاب خواسته های مردمی و از طرفی تصمیمات و برنامه های سیاسی دولتمردان و احزاب و گروه های سیاسی، به گونه ای گفت وگویی را میان آنها سامان می دهند.

به همین دلیل، رسانه ها را از ارکان پنهان دموکراسی خوانده اند.

یکی از مؤثرترین و گسترده ترین دستگاه های مهم حوزه رسانه در جهان امروز، تلویزیون است.

این رسانه در مقایسه با دیگر رسانه ها، به دلیل استفاده از جاذبه های تصویری و هنری، تأثیرگذاری بیشتری بر افکار عمومی و رفتار مخاطبان خود دارد.

در واقع تلویزیون، با آموزش مفاهیم فرهنگی و اعتقادی، الگوهای مثبت و منفی، تبلیغ و ترویج مصرف کالاها و محصولات داخلی و خارجی، نهادینه سازی هنجارهای مناسب و نامناسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه ملی می تواند پیشتاز عرصه مد و لباس ایرانی اسلامی باشد؟

رسانه ملی می تواند پیشتاز عرصه مد و لباس ایرانی اسلامی باشد؟