رسانه ملی می تواند پیشتاز عرصه مد و لباس ایرانی اسلامی باشد؟رسانه ای همچون تلویزیون می تواند الگویی در بسیاری از رفتارهای افراد باشد و یکی از موارد مورد توجه در این امر بحث مد و لباس است، موضوعی که این روزها شاهد تناقض گویی هایی از سوی مسئولان هستیم. - خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ و ادب _ زینب رازدشت: رسانه ها، آگاهی را در افکار عمومی فراگیر می سازند و بر جنبه های ناپیدا و کمتر شناخته شده و چه بسا ناشناخته افکار و اذهان عمومی، پرتو می افکنند. بر این اساس، رسانه ها نقش مهمی در توسعه و شکوفایی اجتماعی و سیاسی برعهده دارند. گرچه، گاهی رسانه ها به طور مستقیم وارد مباحث اجتماعی و سیاسی نمی شوند، اما با بازتاب خواسته های مردمی و از طرفی تصمیمات و برنامه های سیاسی دولتمردان و احزاب و گروه های سیاسی، به گونه ای گفت وگویی را میان آنها سامان می دهند. به همین دلیل، رسانه ها را از ارکان پنهان دموکراسی خوانده اند. یکی از مؤثرترین و گسترده ترین دستگاه های مهم حوزه رسانه در جهان امروز، تلویزیون است. این رسانه در مقایسه با دیگر رسانه ها، به دلیل استفاده از جاذبه های تصویری و هنری، تأثیرگذاری بیشتری بر افکار عمومی و رفتار مخاطبان خود دارد. در واقع تلویزیون، با آموزش مفاهیم فرهنگی و اعتقادی، الگوهای مثبت و منفی، تبلیغ و ترویج مصرف کالاها و محصولات داخلی و خارجی، نهادینه سازی هنجارهای مناسب و نامناسب برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |