مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 08:332023-02-13پزشكي

چگونه سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم؟


سلامتی حالتی از آسایش و رفاه کامل جسمی روانی اجتماعی و معنوی و بزرگترین نعمت و هدیه خداوند است، سلامتی یعنی اینکه تمام افعال بدن سیر طبیعی خود را داشته و خالی از هرگونه اختلال و نقص باشند.

-   معمولی ترین بعد سلامت جسمی است و ابعاد روانی و اجتماعی و معنوی در مراتب بالاتری هستند، دستگاه های ایمنی و دفاعی مهمترین نقش را در ایجاد ارتقا و حفظ سلامتی بر عهده دارند.

دستگاه ایمنی دفاعی بدن اگر به قاعده درست و به اعتدال عمل کنند خوب است لذا ضعف یعنی تفریط و شدت( افراط) در عملکرد این سیستم هردو زیانبار است.

با این مقدمه خبرنگار ایسنا برای دریافت پاسخ به سئوال از کجا بدانیم سیستم ایمنی بدنمان قوی است و از چه راههایی می توان این سیستم را تقویت کرد به گفت و گو با یک متخصص بیماری های عفونی پرداخته است.

دکتر سید جلیل موسوی با بیان اینکه در سطح پوست بدن، دستگاه گوارشی از دهان تا مقعد و برخی نواحی دیگر، بیشمار میکروب وجود دارند که از آنها به عنوان فلور طبیعی بدن نام می بریم، گفت: وقتی ساختار ایمنی _دفاعی بدن سالم است این فلور طبیعی نه تنها ضرر ندارد بلکه مفید هم است اما در حالات ضعف ایمنی، میکروبها به عنوان عفونت های فرصت طلب موجب ایجاد بیماری های مختلف می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم؟

چگونه سیستم ایمنی خود را تقویت کنیم؟