مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 09:502023-02-13پزشكي

تقلب ناسا از روی دست سنجاب های قطبی!


فضانوردان ناسا به لطف مطالعه سنجاب های قطبی که عمیق ترین و طولانی ترین خواب زمستانی را بین موجودات کره زمین دارند، می توانند در ماموریت های فضایی عمیق به خواب زمستانی فرو روند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، پژوهشگران در حال مطالعه بر روی سنجاب های زمینی قطبی با هدف استفاده از مزایای خواب زمستانی عجیب و غریب آنها برای محافظت از سلامت فضانوردان در ماموریت های فضایی طولانی مدت هستند.

خواب زمستانی فقط یک خواب معمولی نیست و در واقع حتی با خواب معمولی کاملا متفاوت است.

ما انسان ها وقتی می خوابیم، مغزمان روشن و به شدت فعال می شود، اما در خواب زمستانی برعکس است، فعالیت مغز به طور کامل کند می شود.

دمای بدن حیوانات در خواب زمستانی کاهش می یابد و در برخی موارد حتی نزدیک به نقطه انجماد می شود و سلول ها تقسیم نمی شوند و ضربان قلب به دو یا یک تپش در دقیقه کاهش می یابد.

به عنوان مثال، سنجاب زمینی قطبی که طولانی ترین خواب زمستانی را در بین موجودات زمین دارد، می تواند تا هشت ماه در حالت خواب زمستانی بماند، در حالی که دمای بدن خود را در حدود سه درجه سانتیگراد نگه می دارد و قلبش در هر دقیقه تنها یک بار می تپد.

سپس با فرارسیدن فصل بهار بدون اینکه بدنش به هر گونه اختلال مغزی یا عضلانی دچار شود، در مدت کوتاهی دمای بدن خود را به 37 درجه سانتیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلب ناسا از روی دست سنجاب های قطبی!

تقلب ناسا از روی دست سنجاب های قطبی!