مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 09:552023-02-13اجتماعي

کریدور پروازی دُرناها خشک می شود/ همسفری «امید و رویا»


پس روی و کاهش تراز آب دریای خزر و آب های ورودی به تالاب میانکاله سبب شده تا فرودگاه بین المللی درناها با خشکی دست و پنچه نرم کند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - علیرضا نوری کجوریان: خشکسالی، شکار و صید، تخریب زیستگاه ها و تصرف مسیر پروازی بین المللی درناها و پرندگان مهاجر را در مازندران تهدید می کند، همچنین سالیان سال مازندران کریدور پروازی گونه های پاییز و زمستان گذرانی است که هزاران کیلومتر و از سرزمین های سرد سیبری به تالاب ها و زیستگاه های استان سفر می کنند.

تجاوز و تخریب عرصه ها، آتش سوزی های عمدی با هدف انتقام گیری از محیط زیست، شکارهای دسته جمعی و نسل کشی پرندگان و خشک شدن تالاب و زیستگاه ها عرصه را برای مهمانان پروازی و زمستان گذران مازندران تنگ کرده است.

پیرترها و پابه سن گذاشته ها، خاطره های زیبایی از سفر انواع پرندگان مهاجر به زیستگاه های استان در ذهن دارند و به اعتقاد آنها سال های سال است که بسیاری از گونه ها به دلیل شکار و نسل کشی دیگر در آسمان استان مشاهده نشده است.

میانکاله از مهمترین زیستگاه های پرندگان مهاجر به شمار می رود و این تالاب بین المللی و فرودگاه درناهای زیبا و رویایی هرسال خشک می شود و بر سطح خشکی آن افزوده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریدور پروازی دُرناها خشک می شود/ همسفری «امید و رویا»

کریدور پروازی دُرناها خشک می شود/ همسفری «امید و رویا»