مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 10:102023-02-13سياسي

کنشگری اجتماعی بانوان لزوماً به معنای اشتغال نیست


نماینده بنیاد ملی خانواده در استان قزوین گفت: حضور اجتماعی بانوان لزوماً به معنای اشتغال نیست؛ حضور اجتماعی می تواند صرف فعالیت های غیرانتفاعی و عام المنفعه برای جامعه شود، - همچون اقداماتی که بانوان در زمان جنگ و پشت جبهه ها انجام می دادند.

فاطمه حاجی حیدری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر می خواهیم راجع به نقش زن مسلمان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران صحبت کنیم ضروری است پیشینه حضور زنان در رویدادهای مهم در بستر تاریخ ایران و اسلام را مورد بررسی قرار دهیم.

وی گفت: زنان ایران در قرون مختلف چه پیش از اسلام و چه بعد از پذیرش اسلام نقش مؤثر و چشمگیری در عرصه اجتماعی ایفا می کردند که نمونه ها و شاهد مثال های متعددی برای آن می توان عنوان کرد؛ به عنوان مثال نقش آفرینی زنان در حکم تاریخی تحریم تنباکو و حضور بانوان در واقعه گوهرشاد نشان می دهد که زنان همواره موثر بودند و اوج این اثرگذاری در تحقق انقلاب اسلامی ایران ظهور و بروز پیدا می کند.

نماینده بنیاد ملی خانواده در استان قزوین با بیان اینکه اثرگذاری زنان در پیروزی انقلاب اسلامی به 2 شکل متبلور شد شرح داد: نوع اول زمانی بود که زنان مستقیماً شروع به کنشگری کردند و همچون مردان فعالیت ویژه خود را داشتند و به تبع آن ها در زندان های ساواک گرفتار و شکنجه شدند که نمونه معروفی از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنشگری اجتماعی بانوان لزوماً به معنای اشتغال نیست

کنشگری اجتماعی بانوان لزوماً به معنای اشتغال نیست