مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 10:302023-02-13سياسي

2 پرونده میراث ناملموس شهرستان لالی در انتظار ثبت ملی


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لالی از انتظار 2 پرونده میراث ناملموس این شهرستانی برای ثبت ملی خبر داد.

- اردشیر کوهزاد در گفت وگو با ایسنا گفت: 2 پرونده میراث ناملموس این شهرستان بعد از ارسال به تهران و برگزاری جلسه تایید شدند اما تاکنون کد را برای ابلاغ دریافت نکرده ایم.

وی در خصوص 2 پرونده آماده ثبت ملی نیز بیان کرد: این پرونده ها که آثار ناملموس را تشکیل می دهند شامل ستاره شناسی محلی و روایت های ستاره شناسی است.

کوهزاد اضافه کرد: همچنین 19 پرونده از آثار تاریخی این شهرستان همانند محوطه تپه نرگسی و.

تکمیل و به تهران ارسال شده است.

پیشتر از لالی سه اثر میراث ناملموس مهارت های سنتی ساخت مشک پوستی ، فن آوری سنتی بافت شیردنگ و مهارت بازی محلی کل برد ثبت ملی شده اند.

طبق مفاد بند دوم کنوانسیون 2003 یونسکو، میراث فرهنگی ناملموس، این گونه تعریف می شود: رویه ها (عرف ها)، نمادها، دانش ها، مهارت ها، ابزارها، اشیا، آثار هنری و مکان های مرتبط با آنها، که جوامع و افراد، آنها را بخشی از میراث ناملموس خود می شناسند و همواره از نسلی به نسلی دیگر منتقل می شود و پیوسته به وسیله انسان ها و جوامع و گروه ها در پاسخ به محیط اطراف شان و در تقابل با طبیعت و تاریخشان خلق می شود و سازگار با مفاد حقوق بشر بین المللی و شرایط احتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 پرونده میراث ناملموس شهرستان لالی در انتظار ثبت ملی

2 پرونده میراث ناملموس شهرستان لالی در انتظار ثبت ملی