مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 10:352023-02-13سياسي

سیاست دولت رییسی در قبال چین چیست؟/ تلاش برای تقویت اعتماد سیاسی


روسای جمهور ایران و چین در راستای ارتقای سطح روابط دو کشور در طول دولت سیزدهم دیدار و گفتگوهایی داشته و بارها مواضع و انتظارات خود از تعامل با یکدیگر را مورد بحث و بررسی قرار داده اند.

- ، گروه سیاست- طیبه بیات: حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی عصر امروز (دوشنبه) به دعوت رسمی شیء جین پینگ رییس جمهور چین عازم پکن می شود.

به موجب این سفر که گفته می شود 3 روز به طول خواهد انجامید؛ مرور و بازخوانی اهم گفته ها، رویکردها و واکنش های رییس جمهور به تعامل با چین در طول آغاز به کار دولت سیزدهم خالی از لطف نیست.

ایران و چین از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم و آغاز به فعالیت رسمی ابراهیم رییسی، علی رغم مناسبات سیاسی طرفین و تبریک های تقویمی و مناسبتی به یکدیگر، مواضع رسمی تری نیز در گفتگوهای تلفنی یا دیدارهای رسمی و غیر رسمی خود دنبال کرده اند.

اولین تعامل دو کشور به 25 مرداد 1400 باز می گردد که رییس جمهور چین در پیامی، سکانداری رییسی به عنوان رییس جمهور ایران را به وی تبرک گفت و در متن پیام خود تاکید کرد: در نیمه قرن گذشته بعد از برقراری روابط سیاسی، ضمن بسط و توسعه مداوم روابط دو کشور، دوستی دیرینه دو ملت تعمیق یافته است.

پس از برقراری مناسبات مشارکت راهبردی جامع، اعتماد سیاسی طرفین بیش از پیش تقویت گردیده و همکاری عملی در زمینه های مختلف ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست دولت رییسی در قبال چین چیست؟/ تلاش برای تقویت اعتماد سیاسی

سیاست دولت رییسی در قبال چین چیست؟/ تلاش برای تقویت اعتماد سیاسی