مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 10:422023-02-13بين الملل

وزیر خارجه آمریکا به ترکیه می رود


منابع ترکیه ای خبر دادند که وزیر خارجه آمریکا برای نشان دادن همدردی این کشور در رابطه با زلزله اخیر در ترکیه، طی هفته جاری به آنکارا سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرها حاکی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تدارک برای سفر به آنکارا پایتخت ترکیه طی روزهای آینده است.

دو منبع ترکیه ای در مصاحبه روز یکشنبه (دیروز) با وبگاه انگلیسی میدل ایست آی گفتند که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به ترکیه سفر خواهد کرد تا همدردی آمریکا با ترکیه در رابطه با زلزله را نشان بدهد.

این منابع به زمان دقیق سفر وزیر خارجه آمریکا به ترکیه اشاره ای نکردند اما با توجه به اینکه هفته میلادی از روز دوشنبه آغاز و روز یکشنبه ختم می شود، باید انتظار داشت که سفر بلینکن به آنکارا طی روزهای آینده انجام شود.

منابع ترکیه ای به وبگاه انگلیسی میدل ایست آی گفتند، اگرچه دیدار بلینکن از ترکیه قبل از زلزله ترتیب داده شده بود، اما اکنون این سفر عمدتا بر طرق کمک به آنکارا برای ارائه کمک به میلیون ها آسیب دیده از فاجعه زلزله متمرکز است.

گمانه زنی درباره سفر وزیر خارجه دولت جو بایدن به آنکارا در شرایطی انجام می گیرد که طبق آخرین خبرها، تلفات زلزله اخیر ترکیه به حدود سی هزار کشته افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه آمریکا به ترکیه می رود

وزیر خارجه آمریکا به ترکیه می رود