مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 10:502023-02-13پزشكي

واکنش به تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی و خانگی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهبد ابراهیمی، در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که تعیین جنسیت چیست و به چند روش انجام می شود، - یک متخصص زنان فلوشیپ ناباروری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص انتخاب جنسیت نوزاد توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهبد ابراهیمی، در برنامه مادر کودک شبکه سلامت سیما، در پاسخ به این سوال که تعیین جنسیت چیست و به چند روش انجام می شود، گفت: در تمام دنیا خانواده ها پس از آگاهی از سلامت جنین به دنبال بحث جنسیت آن هستند تعیین جنسیت، از دو بعد جنبه های علمی و سلیقه خانواده ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در بحث علمی با بعضی خانواده هایی مواجه هستیم که از بیماری های وابسته به جنس رنج می برند (بانوان دارای دو کروموزوم X هستند و مرد ها یک کرومزوم X و یک کروموزوم Y دارند) در جنین دختر کرومزوم X دوم، اختلال کرومزوم X اول را پوشش می دهد، اما در جنین پسر در صورتی که بر روی کرومزوم X، اختلالی وجود داشته باشد کروموزوم Y الل پوشاننده ای ندارد و بیماری در نوزاد پسر بروز پیدا می کند.

ابراهیمی ادامه داد: به همین دلیل است که پزشکان به جهت حفظ سلامت نوزاد و از بین بردن احتمال بیماری در جنین، به بعضی خانواده پیشنهاد انتخاب جنسیت می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش به تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی و خانگی

واکنش به تعیین جنسیت نوزاد با روش های سنتی و خانگی