مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 11:022023-02-13پزشكي

تعیین جنسیت سنتی قابل اعتماد است؟


روش های خانگی و سنتی برای تعیین جنسیت از نظر علمی قابل قبول نیست؛ مثلاً در فردی که برای دختر دار شدن توصیه به مصرف بیشتر کلسیم و منیزیم شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزای فارس، مهبد ابراهیمی، متخصص زنان فلوشیپ ناباروری و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه مادر کودک از شبکه سلامت سیما در خصوص انتخاب جنسیت نوزاد به گفت وگو پرداخت.

کارشناس برنامه در پاسخ به این سوال که تعیین جنسیت چیست و به چند روش انجام می شود؟ گفت: در تمام دنیا خانواده ها پس از آگاهی از سلامت جنین به دنبال بحث جنسیت آن هستند تعیین جنسیت، از دو بعد جنبه های علمی و سلیقه خانواده ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در بحث علمی با بعضی خانواده ها مواجه هستیم که از بیماری های وابسته به جنس رنج می برند(بانوان دارای دو کروموزوم X هستند و مردها یک کرومزوم X و یک کروموزوم Y دارند)در جنین دختر کرومزومX دوم، اختلال کرومزوم X اول را پوشش می دهد اما در جنین پسر در صورتی که بر روی کرومزومX، اختلالی وجود داشته باشد کروموزوم Y علل پوشاننده ای ندارد و بیماری در نوزاد پسر بروز پیدا می کند.

وی افزود: به همین دلیل است که پزشکان به جهت حفظ سلامت نوزاد و از بین بردن احتمال بیماری در جنین، به بعضی خانواده پیشنهاد انتخاب جنسیت داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعیین جنسیت سنتی قابل اعتماد است؟

تعیین جنسیت سنتی قابل اعتماد است؟