مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 11:102023-02-13بين الملل

ناو چین با «لیزر نظامی» خدمه کشتی فیلیپینی را موقتا نابینا کرد!


گارد ساحلی فیلیپین یک کشتی وابسته به گارد ساحلی چین را به استفاده از «لیزر نظامی» و هدف قرار دادن تعدادی از خدمه کشتی فیلیپینی و کور کردن موقت آنها، - گارد ساحلی فیلیپین یک کشتی وابسته به گارد ساحلی چین را به استفاده از لیزر نظامی و هدف قرار دادن تعدادی از خدمه کشتی فیلیپینی و کور کردن موقت آنها، متهم کرد! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، گارد ساحلی فیلیپین مدعی شد که یک ناو چینی ضمن انجام مانورهای خطرناک در نزدیکی ناو فیلیپینی، از لیزر نظامی استفاده کرده و خدمه این ناو را هدف قرار داده و در نتیجه برخورد اشعه لیزر به چشم آنها، خدمه به طور موقت بینایی خود را از دست دادند.

گارد ساحلی فیلیپین در بیانیه ای مدعی شد که ناو چینی مانورهای خطرناکی را در فاصله 137 متری ناو فیلیپینی انجام داده و علاوه بر این تصاویری از نور سبز لیزر نظامی که ناو فیلیپینی را هدف قرار داده، منتشر کرد.

گفته می شود این حادثه ششم فوریه در نزدیکی منطقه ای موسوم به آب تَل توماس دوم/ Second Thomas Shoal در مجمع الجزایر اسپراتلی در دریای جنوبی چین که مالکیت آن مورد مناقشه است، رخ داده است.

چین بر سر حدود 1.

3 میلیون مایل مربع از دریای جنوبی چین و تقریباً اکثر جزایر واقع شده در آن، ادعای مالکیت بلامنازع دارد که اسپراتلی را نیز شامل شده و 100 جزیره کوچک دارد که فیلیپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناو چین با «لیزر نظامی» خدمه کشتی فیلیپینی را موقتا نابینا کرد!

ناو چین با «لیزر نظامی» خدمه کشتی فیلیپینی را موقتا نابینا کرد!