مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 12:102023-02-13بين الملل

فیلیپین آماده امضای توافق نظامی با ژاپن است


رییس جمهوری فیلیپین اعلام کرد، اگر ژاپن بخواهد امنیت دریایی خود را تقویت و برای ماهیگیران فیلیپینی حفاظت بیشتری را تضمین کند، دلیلی وجود ندارد که مانیل توافق نیروهای بازدیدکننده را با توکیو نداشته باشد.

- رییس جمهوری فیلیپین اعلام کرد، اگر ژاپن بخواهد امنیت دریایی خود را تقویت و برای ماهیگیران فیلیپینی حفاظت بیشتری را تضمین کند، دلیلی وجود ندارد که مانیل "توافق نیروهای بازدیدکننده" را با توکیو نداشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فردیناند مارکوس جونیور، رییس جمهوری فیلیپین همچنین به خبرنگاران گفت: در پیگیری یک بسته بالقوه با توکیو موارد احتیاطی را در نظر داریم چون به دنبال اقدامات تحریک آمیز نیستیم.

نخستین سفر مارکوس به ژاپن از زمان به قدرت رسیدن در فیلیپین پس از آن صورت گرفته که به دولت آمریکا دسترسی به پایگاه های نظامی بیشتر در فیلیپین را بر اساس توافق نیروهای بازدیدکننده داده است؛ اقدامی که چین آن را تضعیف ثبات منطقه ای و تشدید تنش می داند.

این توافق قوانینی را برای حضور هزاران سرباز آمریکایی در داخل و خارج از فیلیپین و برای انجام مانور ارائه می کند.

مارکوس همچنین پیش از بازگشت به فیلیپین به خبرنگاران گفت: اگر این توافق به فیلیپین در دفاع از ماهیگیران و قلمروی دریایی اش کمک کند، دلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلیپین آماده امضای توافق نظامی با ژاپن است

فیلیپین آماده امضای توافق نظامی با ژاپن است