مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 12:302023-02-13اقتصادي

بذرهایی که ناامیدی سبز کرد/ باز هم پای دلالان در میان است؟


برخی از کلزاکاران گلستانی که با هزار امید و آرزو برای کشت محصول اقدام کردند تا ضمن رونق تولید یک لقمه نان حلال بر سر سفره خانواده بیاورند، در کمال ناباوری چیزی جز اندوه و ناامیدی سهم آنها نشد.

- ایسنا/گلستان برخی از کلزاکاران گلستانی که با هزار امید و آرزو برای کشت محصول اقدام کردند تا ضمن رونق تولید یک لقمه نان حلال بر سر سفره خانواده بیاورند، در کمال ناباوری چیزی جز اندوه و ناامیدی سهم آنها نشد.

مسیر پرتلاطم و پرپیچ وخم کشاورزی هر ساله بر روی موج جدیدی سوار می شود و برخی از مشکلاتی که دامن کشاورزان را گرفته این حرفه را تبدیل به بازی دو سر باخت کرده تا جایی که دیگر رمقی برای کشاورز باقی نگذاشته است.

علی رغم آنکه استان گلستان در تأمین امنیت غذایی کشور جزو استان های مهم و تأثیرگذار است و در تولید با کیفیت ترین ارقام گندم در دنیا و همچنین در تولید دانه های روغنی و گوشت قرمز و سفید استانی پیشرو در کسب عناوین برتر طی سال های اخیر بوده اما با این وجود، چالش ها و مشکلات حوزه کشاورزی اعم از خشکسالی، گرانی نهاده های کشاورزی، فقدان بذر نامرغوب و غیره انگیزه را از قشر کشاورز ربوده است.

یکی از داستان های تکراری و غم انگیز کشاورزان توزیع بذرهای نامرغوب است که بعضاً موجب سبز نشدن و یا بدسبزی محصولات کشاورزی می شود و کشاورز که با هزارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذرهایی که ناامیدی سبز کرد/ باز هم پای دلالان در میان است؟

بذرهایی که ناامیدی سبز کرد/ باز هم پای دلالان در میان است؟