مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 12:402023-02-13اجتماعي

حفظ محیط زیست و آگاهی هایی که باید از کودکی آغاز شود


رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با تاکید بر افزایش آگاهی های زیست محیطی، گفت: افزایش آگاهی ها و تبدیل آن به یک باور عمومی باید از زمان کودکی آغاز شود.

- آسیه صداقتی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در طول دهه های اخیر، بروز و توسعه بحران های مختلف زیست محیطی، نگرانی های فزاینده ای را نسبت به امنیت زیستی انسان برانگیخته است.

وی افزود: بخش عمده ای از معضلات زیست محیطی موجود ریشه در فقدان آگاهی های لازم و ضعف فرهنگی در زمینه ارتباط انسان و طبیعت دارد و در واقع نوعی مشکل فرهنگی محسوب می شود، لذا نیازمند عزم ملی و بین المللی برای تقویت فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح اقشار مختلف جوامع است.

رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا آموزش همگانی محیط زیست کلید رویارویی با این مشکل فرهنگی و رویکردی پیشگیرانه و اثربخش در راستای ارتقای آگاهی های زیست محیطی است.

صداقتی ادامه داد: نظر به تصریح اصل مترقی پنجاهم قانون اساسی کشور در حفاظت از محیط زیست به عنوان یک وظیفه عمومی که همگانی بودن آن را در ضمیر خود نهفته دارد و نیز با توجه به این که آموزش یکی از مؤثرترین مؤلفه های تأثیرگذار بر توسعه پایدار هر کشور است، انجام اقداماتی وسیع، همه جانبه مستمر و فراگیر در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ محیط زیست و آگاهی هایی که باید از کودکی آغاز شود

حفظ محیط زیست و آگاهی هایی که باید از کودکی آغاز شود