مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 12:452023-02-13پزشكي

غربالگری سرطان در همه مراکز بهداشتی و درمانی هرمزگان رایگان انجام می شود


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در 9 ماهه اول سال جاری، 132هزارو 867نفر از زنان و مردان استان هرمزگان از نظر ابتلا به سرطان های مختلف غربالگری شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، دکترعبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز گفت: بیش از 45 هزار نفر از بانوان از نظر ابتلا به سرطان دهانه رحم و بیش از 51 هزار نفر از نظر ابتلا به سرطان پستان و بیش از 36 هزار نفر از زنان و مردان از نظر ابتلابه سرطان کولون مورد غربالگری قرار گرفته اند.

وی افزود : غربالگری و تشخیص زود هنگام سرطان پستان برای زنان گروه سنی 30تا 69 سال درمراکز خدمات جامع سلامت، پایگاههای بهداشتی و خانه بهداشت شهرستان های تابعه هر 2 سال یکبار بصورت رایگان انجام می شود.

ذاکری گفت: مهم ترین اصل در درمان سرطان ها  تشخیص زود هنگام و به موقع است بنابراین با تشخیص زودهنگام این بیماری تاحد زیادی می تواند در روند درمان کمک کننده باشد.

وی بیان کرد: برای دریافت خدمات رایگان تشخیص زودرس و غربالگری سرطان می توانید به مراکز جامع سلامت، پایگاه ها و خانه های بهداشت مراجعه کنید رییس مرکز بهداشت هرمزگان اعلام کرد: علاوه بر غربالگری در راستای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر آموزش نیز به مردم داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری سرطان در همه مراکز بهداشتی و درمانی هرمزگان رایگان انجام می شود

غربالگری سرطان در همه مراکز بهداشتی و درمانی هرمزگان رایگان انجام می شود