مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 13:272023-02-13پزشكي

کودکانی که نباید مکمل ویتامین A دریافت کنند!


رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت: کودکانی که به دلیل عفونت های تنفسی با ابتلا به بیماری کووید 19 نمی توانند به راحتی نفس بکشند و یا دچار مشکلات تنفسی هستند نباید مکمل ویتامین A را دریافت کنند.

- علیرضا مهرعلیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طرح رایگان مکمل یاری با مگادوز ویتامین A در کودکان 2 تا پنج سال با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان در استان قزوین آغاز شده است؛ این مکمل در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت استان موجود و 2 بار به فاصله 6 ماه به صورت کپسول ژله ای به کودکان داده می شود، مصرف همزمان مولتی ویتامین A و D مشکلی ایجاد نمی کند.

وی در خصوص نقش و اهمیت ویتامین A در بدن افزود: ویتامین A یکی از ویتامین های محلول در چربی است که نقش مهمی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، رشد کودکان، افزایش مقاومت بدن در مقابل ابتلا به بیماری های ویروسی و عفونت های شایع دوران کودکی مانند اسهال، عفونت های دستگاه تنفسی و سرخک و همچنین قدرت دید در تاریکی، خونسازی، سلامت چشم ها و شادابی پوست را به ارمغان می آورد.

رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ادامه داد: این ویتامین دارای مزایای بسیاری برای کودکان است و خانواده ها می توانند با مراجعه به کلیه مراکز جامع سلامت استان این ویتامین را به صورت رایگان دریافت نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکانی که نباید مکمل ویتامین A دریافت کنند!

کودکانی که نباید مکمل ویتامین A دریافت کنند!