مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 14:072023-02-13اجتماعي

تقویت مهارت کارجویان و دانشجویان با طرح کاربینی


از نگاه کارشناسان برگزاری دوره های کاربینی در مراکز آموزشی و دانشگاه ها نقش بسزایی در تقویت مهارت کارجویان و دانشجویان جهت ورود به بازار کار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر توجه به نیروی متخصص و ماهر و لزوم تقویت فرهنگ کار در راستای تولید و کارآفرینی اصل مهمی است که دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در رویکرد و گرایش از آموزش های نظری به مهارت محوری باید مورد توجه قرار بدهند.

ضعف مهارت آموزی و عدم تربیت نیروی ماهر و متخصص در کنار معضل بیکاری و نبود تکنسین، اهمیت دوره های مهارت آموزی نیروی کار صنایع را دوچندان می کند.

بی تردید حضور مربی در صنایع و حوزه آموزش مفید و اثرگذار است و بیشتر کشورها با اجرای طرح هایی همچون کاربینی (تجربه اندوزی) در جهت توسعه آموزش های مهارتی نوین به عنوان راهکاری مفید و موثر گام برداشته اند.

هدف از اجرای طرح کاربینی آشنایی بیشتر مربیان با صنعت است تا بتوانند به سهولت نیازسنجی لازم را انجام دهند و به عنوان سفیر مهارت آموزش فنی و حرفه ای در صنایع، پیوند آموزشی میان صنایع و مراکز آموزشی را توسعه بخشند.

در همین راستا رضا باجولوند - رییس مرکز ملی تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با ایسنا، ضمن اشاره به نیاز بخش صنعت به نیروی ماهر می گوید: در حال حاضر رکن اصلی در سازمان آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت مهارت کارجویان و دانشجویان با طرح کاربینی

تقویت مهارت کارجویان و دانشجویان با طرح کاربینی