مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 18:552023-02-13سياسي

نظر صریح حقوقدان معروف درباره طرح مولدسازی


از نظر شرعی، فقهی و حقوقی این یک بدعت جدید است که سابقه ندارد و نمی دانم چرا این کار را کردند و این هفت نفر چرا حاضر شدند این امتیاز را بگیرند تا نام شان در تاریخ به عنوان کسانی که مصوبه گذراندند که اگر کار خلافی کردند کسی تعقیب شان نکند ثبت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از منیبان، نعمت احمدی، حقوقدان، ضمن ارزیابی طرح اخیر مجلس شورای اسلامی درباره نحوه اظهارنظر افراد و در نظر گرفتن مجازات حبس برای آن گفت: اصل 27 قانون اساسی، آزادی اجتماعات را به رسمیت می شمارد و دو قید برای آن در نظر گرفته است.

یکی اینکه افراد حاضر سلاح نداشته باشند و دوم اینکه مخالف مبانی اسلامی نباشند.

دومین مورد اصل 9 قانون اساسی است که به صراحت می گوید هیچ مقامی حتی با قانون نمی تواند آزادی های مشروط مردم را محدود کند.

به این معنی که اگر مجلس حتی برای محدود کردن آزادی ها قانون بگذراد اگر شورای نگهبان واقعا شورای نگهبان قانون اساسی باشد برابر اصل 9 قانون اساسی نمی تواند آن قانون مجلس را تایید کند.

او افزود: در حقیقت مردم به فرد یا افراد وکالت می دهند که به مجلس بروند، نظارت بر اجرای قوانین داشته باشند و قوانینی هم که جامعه نیاز داشته باشد را به تصویب برساند نه اینکه به مجلس بروند و باعث ایجاد محدودیت ولو با قانونگذاری برای مردم شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر صریح حقوقدان معروف درباره طرح مولدسازی

نظر صریح حقوقدان معروف درباره طرح مولدسازی