مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 19:152023-02-13سياسي

دیپلماسی کشاورزی دولت سیزدهم دروازه آفریقا را می گشاید


وزیر جهادکشاورزی در دیدار با همتای زیمبابوه ای خود با اعلام اصول سیاست خارجی دولت مبنی بر تعامل سازنده با تمام کشورهای جهان، گسترش همکاری ها را با کشور دوست زیمبابوه مورد تاکید قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وزارت جهاد کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی در دیدار با همتای زیمبابوه ای خود با اعلام اصول سیاست خارجی دولت مبنی بر تعامل سازنده با تمام کشورهای جهان، گسترش همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشور دوست، زیمبابوه را مورد تاکید رییس جمهور ایران و حائز اهمیت برای کشاورزی دولت سیزدهم عنوان کرد.

وزرای کشاورزی ایران و زیمبابوه امروز در تهران پای میز مذاکره نشستند، کشت قراردادی، دانش فنی، انتقال تکنولوژی، تهاتر ظرفیت های تولیدی دو کشور، مکانیزاسیون کشاورزی، سموم، کود، تولید و پرورش آبزیان در قفس از جمله مسائلی بود که مورد بحث و تبادل نظر طرفین در این نشست قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی در این نشست گفت: با وجود روابط سیاسی بسیار خوب بین دو کشور، حجم روابط اقتصادی با ظرفیت های موجود دو طرف و تاریخ روابط سیاسی آنان هم خوانی ندارد و ایران آمادگی خود را برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری اعلام می کند.

سیدجواد ساداتی نژاد با اشاره به توانمندی ایران در تولید کود اوره و در مقابل نیاز 100 میلیون دلاری زیمبابوه به این ماده گفت: ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلماسی کشاورزی دولت سیزدهم دروازه آفریقا را می گشاید

دیپلماسی کشاورزی دولت سیزدهم دروازه آفریقا را می گشاید