مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 بهمن 1401 ساعت 20:002023-02-13اقتصادي

علمدار: بحران آب یزد در سال آینده جدی تر است/1800 لیتر بر ثانیه کسری آب داریم


مدیرآبفای یزد با اشاره به اهمیت کسری 1800 لیتری آب در این استان، گفت: با توجه به وضعیت تامین آب شرب سال آینده استان، به رغم بارش های نسبتاً مناسب ماه های اخیر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استان، جلال علمدار در پویش دوشنبه های آقای مدیر حرف بزن ، اظهار کرد: استان یزد براساس آخرین آمارها دارای 642 هزار مشترک آب است که با قریب به 10 هزار کیلومتر شبکه توزیع و دو هزار و 600 کیلومتر خط انتقال، آبرسانی می شوند.

وی به بحران تامین آب شرب استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال وضعیت با وجود بارش های خوبی که در استان شاهدیم، به مراتب وخیم تر خواهد بود.

مدیرآبفای یزد تامین آب استان را از محل منابع داخلی و آب انتقالی دانست و گفت: در مجموع بیش از 460 حلقه چاه جهت تامین آب استان مورد استفاده قرار می گیرد که 46 مورد از آنها مربوط به شهر یزد و غالباً با عمق 230 متر است ولی با وجود قریب به 2300 لیتر بر ثانیه آب انتقالی که در شهرهای مختلف استان نیز توزیع می شود، در حال حاضر با 1800 لیتر بر ثانیه کمبود آب در شهرها و روستاهای استان مواجه ایم.

علمدار در ادامه با اشاره به افت فشار آب و حتی قطعی آب در برخی مناطق شهر یزد در زمان پیک مصرف تابستان، از اجرای طرح رینگ شهری آب در این شهر به منظور یکسان سازی افت فشار و کیفیت آب در تمام مناط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علمدار: بحران آب یزد در سال آینده جدی تر است/1800 لیتر بر ثانیه کسری آب داریم

علمدار: بحران آب یزد در سال آینده جدی تر است/1800 لیتر بر ثانیه کسری آب داریم