مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 00:062023-02-13سياسي

روایت ها از برخورد و موضع امام در برابر کتاب آیات شیطانی


سلمان رشدی، نویسنده هندی الاصل در کتابی با عنوان آیات شیطانی مقام شامخ حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم را مورد اهانت قرار داده بود.

- در این باره گفته است: کتابی که به صورت یک داستان تخیلی نوشته شده و همه همتش این است که خانواده، ‎ ‎ اصحاب، نزدیکان، آثار و شخص پیامبر را بویژه مهمترین آثار پیامبر را که قرآن است، ‎ ‎ بدنام کند.

‎ این یک حرکت شوم سیاسی بود که امام با هوش و تدبیری که دارند، این حرکت را ‎ ‎ درک کردند و خودشان به میدان آمدند و حضرت امام می توانستند که به بنده بفرمایند که ‎ ‎ شما در خطبه های نماز جمعه جواب بدهید یا به یک دادگاهی بگویید که شما یک ‎ ‎حکمی بدهید و این حکم را اعلام کنید.

ولی این کافی نبود، بلکه مسأله حساب شده و ‎ ‎ طراحی شده بود و باید این پیکان، آنطور که آنها در دنیا درست کرده بودند به خودشان ‎ ‎ برگردد.

(کتاب امام خمینی (س) به روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ ص 224-225) امام خمینی (س) در بیست و پنجم بهمن ماه سال 67 مطابق با هفتم رجب 1409، حکم قتل سلمان رشدی را صادر کردند.

در متن حکم امام خطاب به مسلمانان جهان آمده است: " بسمه تعالی إنا لله و انا الیه راجعون به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می رسانم مؤلف کتاب آیات شیطانی که علیه ‎ ‎ اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت ها از برخورد و موضع امام در برابر کتاب آیات شیطانی

روایت ها از برخورد و موضع امام در برابر کتاب آیات شیطانی