مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 06:452023-02-14دانش

دانشمندان چینی هوا ژل کاملاً طبیعی با الهام از چوب ساخته اند


دانشمندان چینی یک روش نانوکریستالیزاسیون سطحی را برای تولید هواژلی کاملاً طبیعی با الهام از چوب ابداع کرده اند که یک عایق حرارتی بهتر با مقاومت بالا در برابر آتش محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان، چوب به دلیل ساختار پر از منافذ خود دارای ویژگی های برجسته ای است که در میان آنها رسانایی حرارتی کم، محققان را به ساخت هواژل های چوب مانند به عنوان مواد عایق حرارتی علاقمند کرده است.

به گفته محققان دانشگاه علم و صنعت چین، این ماده جدید می تواند در برابر شعله دمای بالای 1300 درجه سانتیگراد مقاومت کند و حداقل تا 20 دقیقه نسوزد.

محققان از روش نانوکریستالیزاسیون سطحی با زیست توده طبیعی و مواد معدنی به عنوان مواد تشکیل دهنده این ترکیب تازه استفاده کردند تا ذرات چوب بی اثر و ضعیف برهم کنش بهتری برای تولید هواژل داشته باشند.

هوا ژل الهام گرفته شده از چوب دارای ساختار کانال مانند شبیه به چوب طبیعی است که به آن امکان می دهد عایق حرارتی بهتری در مقایسه با اکثر اسفنج های تجاری موجود در بازار باشد.

مصرف کم انرژی و مواد طبیعی به کاررفته در این هواژل باعث می شود که این محصول کمتر محیط زیست را تخریب کند و پایدارتر نیز باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشمندان چینی هوا ژل کاملاً طبیعی با الهام از چوب ساخته اند

دانشمندان چینی هوا ژل کاملاً طبیعی با الهام از چوب ساخته اند