مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 08:352023-02-14سياسي

استراتژی میراث فرهنگی یزد چیست؟/ چرا بومی های عرصه جهانی گلایه دارند؟


«شهر میراث جهانی یزد» عنوانی است که سالها سایه بزرگی را بر شهر تاریخی یزد گسترانده و به گفته برخی از ساکنین قدیمی این عرصه تاریخی تاکنون آن طور که باید دردی از ساکنین یزدی و بومی اش دوا نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، عنوانی کمیته میراث جهانی یونسکو در کراکوف لهستان به حریم 5000 هکتاری بافت تاریخی یزد در تاریخ 18 تیر ماه 1396 به یزد داد، این شهر تاریخی را تیتر اول رسانه های داخلی و خارجی کرد و امید بزرگ در دل مردم دیار قنات و قنوت و قناعت ایجاد کرد.

شهر میراث جهانی یزد ، برندی مهم که اولین بار بر شانه های یک شهر تاریخی در ایران می نشست و این مهم را به واسطه برخورداری و البته توجه جریان رسانه ای به ویژگی هایی نظیر انسجام ساختاری بافت محله ای، حضور قابل توجه جمعیت انسانی، زنده بودن هنرهای سنتی، دایر بودن بخشی از اقتصاد گردشگری شهر و داشتن بناهای تاریخی و همزیستی مسالمت آمیز کسب کرده است.

عناوینی و ویژگی های مهمی که متأسفانه امروزه حال خوبی ندارند و جریانی که بیش از یک سال است پشت درهای بسته اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد روز به روز مورد بی مهری بیشتری قرار می گیرد.

صدور مجوزهای بی رویه در ایجاد تاسیسات گردشگری، هتل ها تا بومگردی ها، انهدام و تجاوز به حریم قنات های تاریخی و تخلیه فاضلاب در مسیر ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استراتژی میراث فرهنگی یزد چیست؟/ چرا بومی های عرصه جهانی گلایه دارند؟

استراتژی میراث فرهنگی یزد چیست؟/ چرا بومی های عرصه جهانی گلایه دارند؟