مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 10:152023-02-14فرهنگي

دلایل عدم توسعه چاپ و نشر کتاب در ایلام/ ناشران حمایت نمی شوند


دبیر کانون نویسندگان دانشگاه فرهنگیان ایلام با اشاره به دلایل عدم توسعه چاپ و نشر کتاب در ایلام، گفت: ناشران در استان حمایت نمی شوند.

- علیرضا گلرنگیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کتابخوانی یکی ازضرورت های جدی و بسیار مهم در توسعه جامعه است، چون در صورت نهادینه کردن این فرهنگ، علاوه بر جلوگیری از سرقت ادبی، توجیه اقتصادی و اشتغالزایی، از فراوانی هرگونه آسیب های اجتماعی نو پدید و هنجارهای نامتعارف در سطح جامعه نیز جلوگیری می کند و رفته رفته به جامعه ای پویا و کار آمد تبدیل می شود.

وی با تاکید بر لزوم نویسندگی و چاپ کتاب در همه فرهنگ ها به ویژه فرهنگ هایی کمتر توسعه یافته، افزود: در استان ما آسیب های اجتماعی بسیاری همچون خودکشی، بیکاری و فقر وجود دارند که حل بخش اعظمی از این مشکلات بر عهده فرهنگ و متولیان فرهنگی است که در همین راستا نویسندگان باید به عنوان کسانی که صاحب فکر و فرهنگ هستند راه حل مناسبی برای حل مشکلات موجود پیدا کنند.

گلرنگیان تصریح کرد: نویسندگی و چاپ کتاب در استان ایلام به دلایل متعددی از جمله کمبود و گرانی کاغذ، وجود قوانین سخت و فیلترینگ برای صدور مجوز جهت انتشار کتاب، عدم وجود قوانین مناسب برای حمایت از ناشران و همچنین گرانی کتاب، توسعه چندانی نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل عدم توسعه چاپ و نشر کتاب در ایلام/ ناشران حمایت نمی شوند

دلایل عدم توسعه چاپ و نشر کتاب در ایلام/ ناشران حمایت نمی شوند