مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 10:202023-02-14اقتصادي

آزمون واکسن سالک در 2 استان اصفهان و فارس/ شناسایی 84 کانون سالک خیز در استان


مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان از آزمون واکسن سالک در 2 استان اصفهان و فارس از اسفندماه سال 97 تاکنون خبرداد.

- رضا فدایی مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار  مرکز بهداشت استان اصفهان از آزمون واکسن سالک در 2 استان اصفهان و فارس از اسفندماه سال 97 تاکنون خبرداد و اظهار داشت: نتایج این آزمون در اصفهان نشان داد که دریافت واکسن تا 70 درصد کاهش بیماری سالک را در مناطق سالک خیز در پی داشته است.

وی با بیان اینکه دریافت کنندگان واکسن سالک از سال 97 تاکنون، هر سه ماه یکبار واکسن دریافت می کنند و در مرحله بررسی اثرات آن هستیم، افزود: در سال جاری 84 کانون سالک خیز در استان شناسایی شده است و بالغ بر 888 هزار هکتار طعمه گذاری توسط 13 هزار نفر روز با همکاری بسیج سازندگی انجام گرفته است.

فدایی با اشاره به اینکه در 28 نقطه از اصفهان، آزمایشگاه نمونه گیری سالک داریم، گفت: 28 مرکز تشخیص رایگان و 44 مرکز درمان بیماری سالک وجود دارد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: جوش صورتی که بیش از دو هفته زمان ببرد مشکوک به زخم سالک است و مبتلایان باید به مراکز مرتبط مراجعه و برای درمان زودتر اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمون واکسن سالک در 2 استان اصفهان و فارس/ شناسایی 84 کانون سالک خیز در استان

آزمون واکسن سالک در 2 استان اصفهان و فارس/ شناسایی 84 کانون سالک خیز در استان