مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 12:252023-02-14سياسي

بازگشت قیر تهاتری به لایحه بودجه


باوجوداینکه دولت رویه فسادزای قیر تهاتری در سال های گذشته را در لایحه بودجه 1402 حذف کرده بود؛ اما طبق آخرین تصمیمات کمیسیون تلفیق مجلس، قرار است دوباره قیر تهاتری را برگرداند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، آخرین اخبار از بررسی لایحه بودجه 1402 در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حاکی از آن است که با تصمیم نمایندگان، روش مفسده برانگیز قیر تهاتری که توسط دولت در لایحه حذف شده بود، مجدداً قرار است در متن قانون اضافه شود.

بر همین اساس، طبق بند ک تبصره 1 لایحه بودجه 1402، به وزارت نفت اجازه داده شده بود تا از محل تحویل نفت خام به پالایشگاه ها، تا سقف 19 هزار میلیارد تومان نسبت به فروش مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) اقدام کند تا درآمد حاصله توسط سازمان برنامه و بودجه به منظور آسفالت راه های فرعی و روستایی ، شبکه راه های اصلی، فرعی و طرح های مسکن مهر و مسکن ملی ، آسفالت معابر و به سازی روستاها و شهرها و پروژه های تنش آبی روستاها، مدارس روستایی و عشایری به دستگاه های اجرایی تخصیص یابد.

در واقع در این بند دولت تلاش کرده است تا ضمن پیشبرد امور عمرانی در مناطق محروم، منابع ریالی را جایگزین رانت قیر تهاتری کند.

اما ازقرارمعلوم در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ضمن تغییر محتوای این بند، دولت را مکلف به توزیع قیر تهات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت قیر تهاتری به لایحه بودجه

بازگشت قیر تهاتری به لایحه بودجه