مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 12:302023-02-14فرهنگي

برگزاری آیین نوروزی بخشی از تفاهم نامه مشترک با ترکمنستان است


برگزاری آیین نوروزی، تولید فیلم سینمایی با حوزه تمدنی مشترک و تولید آثار در حوزه کودک و نوجوان بخشی از توافقات مشترک تفاهم نامه با ترکمنستان به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای افتتاح روزهای فرهنگی و نمایشگاه صنایع دستی ایران عازم عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان شده است، عصر روز دوشنبه بیست و چهارم بهمن با مایسا مرادوف باز محمود اوا معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور فرهنگ و رسانه دیدار و گفتگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار گفت: پیوندهای عمیق فرهنگی، به تعمیق روابط همه جانبه دو کشور منجر شده است به طوری که رؤسای جمهور دو کشور، از اراده راسخ برای گسترش همکاری بین ایران و ترکمنستان برخوردارند.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر رییس جمهور رییس جمهور ترکمنستان، تفاهم نامه های مشترک بین دو کشور به امضا رسید، گفت: اهتمام به مفاد این تفاهم نامه ها در تحکیم روابط دو کشور اهمیت بسزایی دارد و وزارت فرهنگ دولت جمهوری اسلامی به اجرای مفاد فرهنگی و هنری این تفاهم نامه پایبند خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در تمامی جشنواره های هنری، آمادگی میزبانی از هنرمندان ترکمنستانی را داریم گفت: برگزاری آیین نوروزی در یکی از شهرهای مرزی، تولید فیلم سینمایی با حوزه تمد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین نوروزی بخشی از تفاهم نامه مشترک با ترکمنستان است

برگزاری آیین نوروزی بخشی از تفاهم نامه مشترک با ترکمنستان است