مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 12:572023-02-14اقتصادي

سد دوستی کمتر از 15 درصد از حجم ذخیره آب دارد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حجم ذخیره سد دوستی 250 میلیون متر مکعب است که هم اینک فقط 189 میلیون متر مکعب از این حجم معادل کمتر از 15 درصد آب دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا طاهری اظهار کرد: حجم ذخیره سد دوستی 250 میلیون متر مکعب است که هم اینک فقط 189 میلیون متر مکعب از این حجم معادل کمتر از 15 درصد آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی افزود: سدهای کارده، طرق و ارداک نیز به عنوان منابع اصلی تامین آب شرب مشهد شرایط مشابهی دارند و کمتر از 20 درصد از حجم ذخیره این سدها آب دارد.

وی اضافه کرد: وضعیت سدهای کشاورزی نیز به همین منوال است و برداشتهای بی رویه از آبهای زیرزمینی باعث شده 800 میلیون متر مکعب کسری مخزن در استان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: میزان برداشت آب از تولید آب در طبیعت بیشتر است و این مهم منجر به ایجاد پدیده خطرناک نشست زمین و تهی شدن آبخوانها از آب زیرزمینی شده است.

طاهری افزود: برای جلوگیری از پیشرفت این پدیده طرح هایی در حوضه آبهای زیرزمینی و سطحی تعریف شده که اصلی ترین کار در حوزه تعادل بخشی و کمک به آبخوانهاست.

وی ادامه داد: انسداد چاه های غیرمجاز از مهمترین این طرحهاست و این کار غیراخلاقی ترین عمل است که به شدت با آن برخورد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد دوستی کمتر از 15 درصد از حجم ذخیره آب دارد

سد دوستی کمتر از 15 درصد از حجم ذخیره آب دارد