مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 13:002023-02-14اقتصادي

تدوین طرح جامع آب مازندران/ 88 درصد آبهای سطحی هدر می رود


معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به تنش های آبی در استان گفت: طرح جامع آب مازندران تا یک ماه دیگر تدوین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضا علیخانی ظهر سه شنبه در نشست شورای حفاظت از آب مازندران، با بیان اینکه شبکه مهار و توزیع آب در بخش کشاورزی مازندران بر اساس نیاز اجرایی نشده است، اظهار کرد: برای مدیریت صحیح آب مازندران، طرح جامع جهت مدیریت هم زمان منابع، مصارف و تنش آبی تدوین می شود.

وی افزایش دما و کاهش نزولات آسمانی را غیر قابل انکار دانست و افزود: آب های سطحی مازندران به درستی مدیریت نشده و آب های زیر زمینی با حفر چاه های زیاد در حال هدر رفت است و همه اینها باید در طرح جامع به درستی دیده شود.

وی با اشاره به اینکه منابع آبی سطحی مازندران و میزان آورد آنها مشخص است، یادآورشد: مساله سازگاری با تنش آبی موضوعی است که باید در همه ارکان اهم از سازگاری کشت و زرع، سازگاری صنعت و موارد دیگر مورد توجه قرار گیرد و الگوی منابع و مصارف تهیه شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران، استان را نیازمند پژوهشکده ای در حوزه آب برای بررسی دانست تا نسخه جامعه ای برآورد کند که به چه تعداد سد ذخیره، سد انحرافی و شبکه توزیع نیازمند است و تصریح کرد: علاوه بر دیدن طرح های بلند مدت حوزه آب مازندران و پیش بینی هایی همانند احداث سد، کارهای فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین طرح جامع آب مازندران/ 88 درصد آبهای سطحی هدر می رود

تدوین طرح جامع آب مازندران/ 88 درصد آبهای سطحی هدر می رود