مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 14:212023-02-14پزشكي

داروهای مصرف نشده را در منزل نگهداری نکنید


مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو خراسان شمالی با اشاره به باقی ماندن مقداری از دارو پس از بهبود کامل بیمار در منازل، گفت: نگهداری و انبار داروها در منزل برای روز مبادا اقدامی غلط و خطرناک است.

- دکتر بهاره بهمنی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص نگهداری و انبار کردن دارو در منزل اظهار کرد: ممکن است پس از مراجعه به پزشک و دریافت دارو، داروهای تجویز شده تا انتها مصرف نشود و از این رو افراد با اقدامی خطرناک و نادرست، این داروها را برای روز مبادا نگهداری می کنند.

مدیر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی خراسان شمالی گفت: جمع آوری و انبار داروها در برخی منازل در محلی به نام قفسه داروها یا جعبه دارویی در آشپزخانه یا یخچال صورت می گیرد که اقدامی غلط است.

وی با تاکید بر اینکه داروخانه ها مجاز به تحویل گرفتن داروها از بیماران نیستند، افزود: به محض تحویل دارو به شخص، شرایط نگهداری دارو از کنترل خارج شده؛ بنابراین بازگشت آن به داروخانه غیر قانونی است.

دکتر بهمنی تصریح کرد: اگرچه داروها نقش موثری در درمان دارند اما ضروری است که برای جلوگیری از خطرات احتمالی، داروها به شکل مناسبی دور ریخته شود و به عبارتی انهدام داروها جایگزین نگهداری داروها شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای مصرف نشده را در منزل نگهداری نکنید

داروهای مصرف نشده را در منزل نگهداری نکنید