مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 15:102023-02-14بين الملل

تایوان: بالن های چین «بالن هواشناسی» بوده است


ارتش تایوان در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه «فایننشال تایمز» تأکید کرد که تمامی بالن هایی که وارد حریم هوایی تایوان شده، بالن هواشناسی بوده و هیچ تهدیدی به همراه نداشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند روز پس از جنجال هایی که ایالات متحده با سرنگون کردن بالن چین به راه انداخته است، ارتش تایوان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که تمامی بالن های چین که تا به امروز در حریم هوایی تایوان شناسایی شده است، همگی بالن هواشناسی بوده است و هیچ گونه تهدید امنیتی که سرنگونی آن ها را توجیه کند، به همراه نداشته است.

شبکه خبری سی ان ای (CNA) گزارش کرد، یک روز پس از گزارش روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز   مبنی بر آن که در چند سال گذشته، دهها بالن نظامی چین بر فراز حریم هوایی تایوان مشاهده شده است، این بیانیه ارتش تایوان مطرح شده است.

یکی از مقام های ارشد نظامی تایوان در این خصوص گفت این بالن ها به طور مکرر وارد حریم هوایی تایوان می شوند و همین چند هفته پیش یکی از آن ها بر فراز حریم هوایی تایوان پرواز کرد.

یکی دیگر از مقام های نظامی تایوان که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که بالن های چینی به طور میانگین ماهی یکبار بر فراز آسمان تایوان ظاهر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان: بالن های چین «بالن هواشناسی» بوده است

تایوان: بالن های چین «بالن هواشناسی» بوده است