مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 15:102023-02-14سياسي

وضعیت ارث مرد بدون فرزند چگونه تقسیم می شود؟


در قانون مدنی ایران ، قواعد مربوط به ارث و وصیت ، به صورت دقیق ، تعیین شده است و در همین راستا ، زمانی که شخصی فوت می کند، می بایست طبق قانون مذکور، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، یکی از فروض مربوط به نحوه تقسیم ارث متوفیان ، حالتی است که مردی ، فوت می کند ؛ بی آنکه فرزندی داشته باشد .

در این صورت ، این سوال مطرح می شود که نحوه تقسیم ارث مرد بدون فرزند و اموال مرد بدون وارث و شرایط آن ، به چه صورت است ؟ پاسخ به این سوال، از آن جهت اهمیت دارد که گاها ، میان ورثه مرد بدون فرزند در خصوص تقسیم ارث، اختلافات جدی ای ایجاد می گردد .

پس از اینکه شخصی ، فوت نمود ، ورثه وی ، می بایست طبق قواعد قانونی ، اقدام به تقسیم ارث میان خود نمایند .

در این حالت ، تقسیم ترکه میان ورثه ، نیازمند آن است که ورثه ، با تقدیم دادخواست انحصار وراثت به شورای حل اختلاف ، اقدامات لازم برای تقسیم ترکه را انجام دهند که نکات حقوقی مربوط به آن را در ادامه ، خواهیم گفت .

یکی از فروضی که در پی آن ، می بایست اقدام به تقسیم ترکه میان ورثه کرد ، حالتی است که مردی ، بی آنکه فرزندی داشته باشد ، فوت کند .

در این حالت ، این سوال ممکن است مطرح شود که ارث مرد بدون فرزند به چه کسانی می رسد ؟ در واقع ، اولین مرحله از تقسیم ارث مرد بدون فرزند ، آن است که ورثه ای که از ترکه وی بهره مند می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت ارث مرد بدون فرزند چگونه تقسیم می شود؟

وضعیت ارث مرد بدون فرزند چگونه تقسیم می شود؟