مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 15:202023-02-14سياسي

سند جامع مشارکت راهبردی ایران و چین نماد اراده توسعه دو کشور است


رییس جمهور سند جامع مشارکت راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و چین را نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست و بر ضرورت تلاش دو کشور برای اجرای کامل آن تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی که به دعوت رسمی رییس جمهور چین در رأس هیئت عالیرتبه اقتصادی و سیاسی به چین سفر کرده است، در دیدار لی که چیانگ نخست وزیر چین سند جامع مشارکت راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و چین را نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست و بر ضرورت تلاش دو کشور برای اجرای کامل آن تاکید کرد.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به پیشینه همکاری های تاریخی و ارزشمند دو تمدن بزرگ ایران و چین و همچنین توافقات مهم دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری، بر گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و چین تاکید کرد.

وی با مهم دانستن رویکرد چند جانبه گرایی به عنوان محور مشترک در مواضع بین المللی دو کشور، بر اهمیت تقویت همکاری های ایران و چین در سازمان های بین المللی و منطقه ای تاکید کرد.

در این دیدار لی که چیانگ نخست وزیر چین نیز با اشاره به سابقه تاریخی روابط و وحدت نظر دو کشور در رویکرد چند جانبه گرایی در جهان گفت: مذاکرات سازنده ای میان دو کشور در جهت توسعه روابط در موضوعات مختلف در جریان اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند جامع مشارکت راهبردی ایران و چین نماد اراده توسعه دو کشور است

سند جامع مشارکت راهبردی ایران و چین نماد اراده توسعه دو کشور است