مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 15:252023-02-14اقتصادي

تحقق وعده چهار میلیون مسکن رییسی با توسعه افقی و سیاست کاهش تراکم


یکی از مشکلات اساسی شهر ها و دلایل گسترش تراکم بالا، فارغ از منظر درآمدی برای شهرداری ها و نهاد های مرتبط، چالش تامین زمین است.

همین امر موجب شده، - : با وجود ابلاغ سیاست های جدید دولت برای کاهش تراکم واحدهای مسکونی بر اساس سند تحول و طرح نهضت ملی مسکن، تراکم ساختمان در ایران، ناشی از تصمیمات سال های گذشته، همچنان بالاست، در حالی که رشد قارچ گونه ساخت ساختمان ها و تراکم فروشی ها، اکنون در دولت سیزدهم، با چرخش تحول آفرین در سند تحول در بخش مسکن، جای خود را به توسعه افقی و مسکن یک طبقه ای داده است؛ سیاستی که در صورت اجرای دقیق و هدفمند، می تواند به مثابه یک کاتالیزور برای تحقق وعده رییس جمهوری، مبنی بر احداث چهار میلیون مسکن در چهار سال عمل کند.

  مفهوم تراکم: از ساختمانی تا جمعیتی تراکم با ایجاد تعادل بین جمعیت و مساحت، تا حد امکان از بروز مشکلات ناشی از آن جلوگیری می کند.

درباره تراکم باید دو مفهوم تراکم جمعیتی و تراکم ساختمانی را از همدیگر تفکیک کرد.

تراکم جمعیتی بدین معناست که چه تعداد افراد در یک واحد سطح زندگی می کنند و واحد آن، نفر در هکتار است؟ تراکم ساختمانی بدین معناست که چه تعداد ساختمان در واحد سطح وجود دارد که به صورت درصد بیان می شود؟ البته تراکم ساختمانی، بیانگر تراکم جمعیتی نیز هست؛ یعنی با تراکم ساختمانی، م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق وعده چهار میلیون مسکن رییسی با توسعه افقی و سیاست کاهش تراکم

تحقق وعده چهار میلیون مسکن رییسی با توسعه افقی و سیاست کاهش تراکم