مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 16:102023-02-14بين الملل

سفر رییسی به چین؛ پایان دادن به «بگو مگوها» درباره روابط تهران-پکن


یک روزنامه لبنانی در گزارشی به سفر رییس جمهور ایران به چین و اهداف این سفر پرداخت.

- سفر رییسی به چین؛ پایان دادن به بگو مگوها درباره روابط تهران-پکن یک روزنامه لبنانی در گزارشی به سفر رییس جمهور ایران به چین و اهداف این سفر پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه الاخبار لبنان همزمان با سفر ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران به چین در گزارشی نوشت که تهران امیدهای زیادی به همکاری اش با پکن به ویژه در زمینه اقتصادی دارد و انتظار می رود که توافق راهبردی و 25 ساله ایران و چین در جریان سفر رییس جمهور ایران وارد مرحله اجرا شود.

در این گزارش آمده است که انتظار می رود امضای توافقات مختلف میان دو کشور، پایانی به تنش های بوجود آمده در روابط تهران و پکن در پی سفر شی جینگ پین، رییس جمهور چین به ریاض و صدور بیانیه های انتقادی علیه تهران باشد.

این روزنامه نوشت که روابط ایران و چین در سال های اخیر و به ویژه بعد از خروج آمریکا از برجام به طور چشمگیری گسترش یافته است و تهران در چند سال گذشته روابط خود با پکن و مسکو را گسترش داده است به گونه ای که مسئولان ایرانی به صراحت می گویند که به کارگیری سیاست روی آوردن به شرق امری ضروری است.

در ادامه این گزارش آمده است که چین نیز برای تکمیل پروژه کمربند و جاده اخیرا سیاست گسترش روابط با کشورهای خاورمیانه از جمله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر رییسی به چین؛ پایان دادن به «بگو مگوها» درباره روابط تهران-پکن

سفر رییسی به چین؛ پایان دادن به «بگو مگوها» درباره روابط تهران-پکن