مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 16:162023-02-14فرهنگي

سالانه 11 هزار عنوان کتاب در قم منتشر می شود


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از صادرات سالانه 2 میلیون کتاب از شهر قم به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: سالانه قریب به 11 هزار عنوان کتاب در شهر قم منتشر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امیرعلی عموزاده عصر سه شنبه در نشست خبری ششمین نمایشگاه کتاب دین که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، قرآن کریم را بزرگترین معجزه قولی بشریت دانست و افزود: کتاب و نوشته به عنوان بزرگترین معجزه جایگاه ویژه ای در تکامل و رشد بشر دارد.

وی به جایگاه ممتاز قم در حوزه چاپ و نشر اشاره کرد و گفت: بعد از تهران بیشترین ممیزی و مجوز کتب در قم صادر می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: در حالی که سالانه مجوز انتشار 11 هزار عنوان کتاب در قم صادر می شود، در 20 استان کشور حتی ممیزی کتاب نیز انجام نمی شود.

عموزاده، اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را یکی از فعال ترین ادارات کتال در کشور عنوان کرد و گفت: ممیزی این تعداد کتاب کار مشکلی بوده و تا رسیدن به کتابخانه ملی و مجلس پروسه پیچیده ای طی می شود.

وی سپس از توزیع 30 درصد کاغذ کشور در قم خبر داد و گفت: شهر قم تنها شهری است که دارای شهرک چاپ بوده و عصر امروز سه شنبه 25 بهمن همایش سالانه صنعت چاپ در قم برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 11 هزار عنوان کتاب در قم منتشر می شود

سالانه 11 هزار عنوان کتاب در قم منتشر می شود