مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 17:002023-02-14بين الملل

اولین خلبانی هوش مصنوعی با یک جنگنده تاکتیکی


شرکت «لاکهید مارتین» اعلام کرده است که به تازگی یک عامل هوش مصنوعی برای اولین بار یک جت جنگی تاکتیکی آموزشی را به مدت بیش از 17 ساعت به پرواز درآورده است.

- شرکت لاکهید مارتین اعلام کرده است که به تازگی یک عامل هوش مصنوعی برای اولین بار یک جت جنگی تاکتیکی آموزشی را به مدت بیش از 17 ساعت به پرواز درآورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، یک هواپیمای آموزشی منحصربفرد که یک جت جنگنده ساخته شرکت مشهور لاکهید مارتین به نام X-62A است، به اولین هواپیمای تاکتیکی تبدیل شده است که توسط هوش مصنوعی کنترل و خلبانی شده است.

طبق اعلام این شرکت، یک عامل هوش مصنوعی موسوم به ویستا(VISTA ) اخیراً با هواپیمای آموزشی X-62A بیش از 17 ساعت از پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا در دسامبر 2021 پرواز کرد.

هوش مصنوعی VISTA که مخفف Variable In-Flight Simulation Test Aircraft به معنی هواپیمای آزمایشی شبیه سازی متغیر در حین پرواز است، می تواند از نرم افزار برای شبیه سازی ویژگی های عملکرد هواپیماهای دیگر استفاده کند که در این موقعیت، به جای آن از یک خلبان انسانی تقلید کرد.

این پرواز در یک دوره آزمایشی در ماه دسامبر انجام شد.

لاکهید مارتین می گوید این اولین بار است که هوش مصنوعی به این شکل در یک هواپیمای تاکتیکی درگیر می شود و هدف استفاده از این سکو برای آزمایش طراحی هواپیماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین خلبانی هوش مصنوعی با یک جنگنده تاکتیکی

اولین خلبانی هوش مصنوعی با یک جنگنده تاکتیکی