مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 بهمن 1401 ساعت 20:322023-02-14بين الملل

هلسینکی: اوضاع امنیتی در فنلاند و اروپا بسیار سخت و جدی است


وزارت کشور فنلاند در گزارش خطرات ملی سال 2023 هشدار داده است که اوضاع امنیتی در این کشور و اروپا بسیار سخت و جدی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور فنلاند اوضاع امنیتی در این کشور و اروپا را بسیار جدی و سخت توصیف کرد.

در گزارش خطرات ملی سال 2023 وزارت کشور فنلاند آمده است: اوضاع امنیتی در اروپا و فنلاند از زمان جنگ سرد تا کنون بسیار جدی و سخت شده است .

در این گزارش آمده است: در حال حاضر خطر جدی درگیری نظامی در دریای بالتیک وجود دارد که فنلاند را تحت تاثیر قرار خواهد داد و برای فنلاند سخت خواهد بود که خارج از چنین درگیری قرار بگیرد .

در گزارش خطرات ملی سال 2023 فنلاند اشاره شده است: احتمال بازگشت روابط با روسیه بر اساس همکاری و حسن همجواری همچنان بسیار پایین است .

در این گزارش اشاره شده است: در حالی که نیروی نظامی می تواند به طور ویژه ای علیه فنلاند استفاده شود، هلسینکی باید آماده شرایط غیرقابل پیش بینی باشد .

مقام های اطلاعاتی نروژ نیز روز دوشنبه اعلام کردند که روسیه تهدید امنیتی اصلی برای تمام اروپا بوده و برای مدتی طولانی نیز باقی خواهد ماند.

جورن آریلند گرام وزیر دفاع نروژ گفت: روسیه امروز بزرگترین تهدید برای نروژی ها و امنیت اروپایی ها بوده و تقابل با غرب مدت ها ادامه خواهد داشت .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلسینکی: اوضاع امنیتی در فنلاند و اروپا بسیار سخت و جدی است

هلسینکی: اوضاع امنیتی در فنلاند و اروپا بسیار سخت و جدی است