مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 00:042023-02-14حوادث

آخرین وضعیت پشه آئدس در جنوب کشور/ وجود حشره مهاجم در 3 شهر هرمزگان


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از آنجاییکه زیستگاه اصلی پشه آئدس در نزدیکی منازل مسکونی است لذا علاقه به آب تمیز وآب شیرین برای تخم گذاری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز اظهار کرد: پشه آئدس همچنان در سه شهرستان بندرعباس، بندرلنگه و سیریک وجود دارد و از آنجاییکه زیستگاه اصلی پشه آئدس در نزدیکی منازل مسکونی است و علاقه به آب تمیز و آب شیرین برای تخم گذاری دارد به همین دلیل برای کنترل وفور این پشه نیازمند آگاهی و همکاری شهروندان هستیم.

وی افزود: چاله آسانسورها بخصوص در ساختمان های در حال ساخت و متروکه، لاستیک های مستعمل، منابع نگهداری اب مثل دبه های آب بدون درب، ظروف جمع اوری اب کولرها، چاله ها و گودال های کوچک که بعد از بارندگی به وفور مشاهده می شود و قایق های بلااستفاده است از مهمترین مکان های تخم گذاری پشه مهاجم آئدس است.

نوروزیان عنوان کرد: همچنین از دیگر مکان های مناسب برای تخم گذاری پشه آئدس انواع و اقسام بطری ها و درب آنها و قوطی کنسروهایی هستند که در محیط رها شده اند و آب اندکی در این ظروف جمع شده است.

آگاهی شهروندان خیلی مهم است سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه اگر شهروندان محیط منازل خود را پاکیزه نگهدارند کمک ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت پشه آئدس در جنوب کشور/ وجود حشره مهاجم در 3 شهر هرمزگان

آخرین وضعیت پشه آئدس در جنوب کشور/ وجود حشره مهاجم در 3 شهر هرمزگان