مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 05:302023-02-15اقتصادي

چرا غول کنکور دست از سر داوطلبان بر نمی دارد/زمستان سخت کنکوریها!


با وجود تصویب دو بار برگزاری کنکور، حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی 40 درصدی معدل بر نمره کنکور اما همچنان سایه غول کنکور بر سر داوطلبان است و از دغدغه کنکوری ها کم نشده است.

- طرح اصلاح سنجش و پذیرش در دانشگاه ها پس از چند سال کش و قوس درباره کنکور با سه تغییر مهم روبرو شد.

سهم سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان افزایش یافت که بر اساس مصوبه این سهم از سال های 1402 و 1403 فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش آموزان، در سال 1404 نتایج تحصیلی سال های یازدهم و دوازدهم و در سال 1405 نتایج تحصیلی و معدل سال های دهم تا دوازدهم تعیین کننده سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش دانش آموزان در دانشگاه خواهد بود.

همچنین در این طرح مقرر شد کنکور سالی 2 بار و تنها از دروس تخصصی هر رشته برگزار خواهد شد و سهمی 40 درصدی در سنجش توان علمی داوطلبان ورود به دانشگاه دارد.

همچنین دانش آموزان مجاز خواهند بود برای بهبود معدل و سوابق تحصیلی خود، تا 10 بار در امتحانات سال های دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان شرکت کنند.

با وجود اینکه هدف از این طرح اصلاح سیاست های آموزشی و نیز سنجش و پذیرش، تأمین عدالت آموزشی در راستای ایجاد فرصت برابر برای دانش آموزان مناطق محروم در ورود به دانشگاه و به ویژه رشته های پرطرفدار دانشگاهی بوده است اما ذینفعان یا همان داوطلبان نظرات متفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا غول کنکور دست از سر داوطلبان بر نمی دارد/زمستان سخت کنکوریها!

چرا غول کنکور دست از سر داوطلبان بر نمی دارد/زمستان سخت کنکوریها!