مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 06:152023-02-15پزشكي

واکسن آنفلوانزا برای مبتلایان به بیماری های مزمن نجات بخش است


محققان آمریکایی می گویند انتظار می رود فصل آنفلوانزا تا بهار ادامه یابد و کارشناسان می گویند هنوز برای تزریق واکسن آنفلوانزا دیر نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از هلث دی نیوز، فصل آنفلوانزا سال گذشته خفیف بود، اما این فصل تاکنون شاهد سه برابر مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا در ایالات متحده بوده است.

دکتر آلبرت ریزو ، محقق ارشد پزشکی انجمن ریه آمریکا، گفت: حتی یک ویروس تنفسی جزیی نیز می تواند برای فردی که بیماری ریوی دارد، سخت باشد و آنفلوانزا به ویژه چالش برانگیز است .

ریزو تاکید می کند: ما می خواهیم تکرار کنیم که نه تنها افراد مبتلا به هر بیماری مزمن باید واکسن آنفلوانزا دریافت کنند، بلکه عزیزان و دوستان آنها نیز باید با دریافت واکسن آنفلوانزا از آنها محافظت کنند.

آنفلوانزا می تواند عوارض جدی برای افرادی که دارای بیماری های مزمن هستند، ایجاد کند که منجر به بستری شدن در بیمارستان و به طور بالقوه مرگ شود.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، حدود 90 درصد از افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری می شوند، حداقل یک بیماری زمینه ای دارند.

این موارد می تواند شامل بیماری قلبی، سابقه سکته مغزی، دیابت نوع 1 یا 2، چاقی و بیماری مزمن ریوی مانند آسم، فیبروز کیستیک و بیماری انسدادی مزمن ریه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن آنفلوانزا برای مبتلایان به بیماری های مزمن نجات بخش است

واکسن آنفلوانزا برای مبتلایان به بیماری های مزمن نجات بخش است