مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 07:402023-02-15بين الملل

گلوبال تایمز: سفر رییسی به چین اجرای توافق25ساله را تسریع می کند


روزنامه گلوبال تایمز گفته است که سفر سه روزه رییس جمهور ایران به چین اجرای توافقنامه 25 ساله بین دو کشور را تسریع خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه گلوبال تایمز چین در گزارشی پیرامون سفر رییس جمهور ایران به پکن نوشت: شیء جین پینگ، رییس جمهور چین روز سه شنبه در پکن با ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران دیدار کرد و در این دیدار دو رهبر بر تعمیق مشارکت راهبردی جامع چین و ایران به توافق رسیدند.

انتظار می رود دو طرف هماهنگی خود را تحت پلتفرم های چندجانبه مانند سازمان ملل متحد و سازمان همکاری شانگهای (SCO) افزایش دهند و نیرویی مثبت را به صلح منطقه ای و جهانی تزریق کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: کارشناسان چینی گفتند که سفر سه روزه رییسی به چین اجرای توافقنامه 25 ساله بین دو کشور را تسریع خواهد کرد.

این دیدار بین رهبران دو کشور همچنین همکاری های دوجانبه را ارتقا خواهد داد و اعتماد متقابل عمیق بین دو کشور را تقویت خواهد کرد.

در گزارش این نشریه چینی به نقل از رییس جمهور چین خطاب به رییس جمهور ایران گفته شده است: چین همواره روابط خود با ایران را از منظر استراتژیک نگریسته و آن را توسعه داده است.

هر قدر هم که شرایط بین المللی و منطقه ای تغییر کند، چین بی وقفه همکاری دوستانه با ایران را توسعه خواهد داد و برای توسعه روابط با ایران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلوبال تایمز: سفر رییسی به چین اجرای توافق25ساله را تسریع می کند

گلوبال تایمز: سفر رییسی به چین اجرای توافق25ساله را تسریع می کند