مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 14:552023-02-15سياسي

نقش ژئوپلیتیکی ایران برای اقتصاد چین


سفیر اسبق ایران در چین با اشاره به نقش ژئوپلیتیکی ایران برای اقتصاد چین، گفت: سفر رییس جمهور به چین فرصت طلایی بسیار خوبی برای طرفین به لحاظ اقتصادی است.

- علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر ، در تحلیلی نسبت به سفر رییس جمهور کشورمان به چین و واکنش غرب به این سفر، اظهار داشت: سفر رییس جمهور به چین در مقطعی که آمریکایی ها از برجام خارج شدند و حتی دولت فعلی شأن نیز هیچ گامی در جهت اصلاح اشتباهات دولت ترامپ برنداشت، می تواند سفری خوب و تاریخی برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

سفیر اسبق ایران در چین با بیان اینکه سفر رییس جمهور کشورمان به چین فرصتی تاریخی در حوزه های اقتصادی و سیاسی خواهد بود، ادامه داد: چین از معدود کشورهایی است که سو پیشینه تاریخی در رابطه با ایران ندارد و هیچگونه نقطه منفی در روابط دو کشور و در زمینه های همکاری های اقتصادی، دریانوردی، جاده ابریشم و فناوری وجود ندارد.

وی افزود: جاده ابریشم به نام دو کشور در تاریخ رقم خورده است لذا این سفر فرصت طلایی بسیار خوبی برای طرفین به لحاظ اقتصادی است.

بروجردی با اشاره به سند راهبردی 25 ساله میان ایران و چین، تصریح کرد: اجرایی شدن سند راهبردی 25 ساله در سفر به چین دنبال خواهد شد و آنچه مهم است اینکه از درون این سند ده ها قرارداد میان طرفین منعقد خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش ژئوپلیتیکی ایران برای اقتصاد چین

نقش ژئوپلیتیکی ایران برای اقتصاد چین