مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 15:352023-02-15اقتصادي

چین برای اقتصاد ایران چه آورده ای دارد؟


عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایطی که تحریم های آمریکا برای اقتصاد ایران محدودیت هایی به وجود آورده، توسعه روابط با غول دوم اقتصاد جهان، - عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایطی که تحریم های آمریکا برای اقتصاد ایران محدودیت هایی به وجود آورده، توسعه روابط با غول دوم اقتصاد جهان، می تواند منافع قابل قبولی برای اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.

عباس آرگون در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: چین در طول سال های گذشته، توانسته خود را به یکی از بزرگ ترین اقتصادهای دنیا تبدیل کند و حرکت رو به رشد اقتصادی این کشور نشان می دهد که در آینده نیز چینی ها سهم بزرگ تری از اقتصاد را در اختیار خواهند داشت.

امروز آمارهای تجارت جهانی نشان می دهد که چین بزرگ ترین صادرکننده در جهان بوده و ارتباطات گسترده ای با تمام کشورهای دنیا دارد.

وی با بیان اینکه چین در حوزه واردات نیز مقصدی بسیار مهم به شمار می رود، بیان کرد: آمارها نشان می دهند که چین یکی از اصلی ترین واردکنندگان انرژی و مواد اولیه در جهان به شمار می رود و به همین دلیل یکی از اصلی ترین واردکنندگان نفت ایران در تمام سال های گذشته نیز لقب گرفته است.

از سوی دیگر ما در صادرات و واردات غیرنفتی نیز همواره با چین روابط گسترده ای داشته ایم و این کشور شریک اصلی تجاری ما به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین برای اقتصاد ایران چه آورده ای دارد؟

چین برای اقتصاد ایران چه آورده ای دارد؟