مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 17:452023-02-15پزشكي

کاهش میزان باروری در مازندران


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کاهش میزان باروری در مازندران، گفت: در حال حاضر به ازای هر زوج مازندرانی تنها یک فرزند وجود دارد که از میانگین کشوری پایین تر است.

- ایسنا/مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به کاهش میزان باروری در مازندران، گفت: در حال حاضر به ازای هر زوج مازندرانی تنها یک فرزند وجود دارد که از میانگین کشوری پایین تر است.

عباس علیپور امروز در اختتامیه جشنواره ملی جوانی جمعیت از کاهش نرخ جمعیت در مازندران خبرداد و اظهار کرد: با ادامه این روند، جمعیت استان رو به سالمندی می رود.

وی گفت: نرخ جایگزینی جمعیت در چهار دهه گذشته در استان نزولی بوده است و به ازای فوت هر پدر و مادر تنها یک نفر جایگزین می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی مازندران میزان تولد سالانه در استان را 30 هزار نفر عنوان کرد و گفت: حدود 10 درصد جمعیت نابارور هستند و در صورت درمان مشکل جمعیتی ما رو به بهبودی می رود.

این مسئول با تاکید بر اصلاح قانون جمعیت و تخصیص اعتبارات ملی در این حوزه اظهار کرد: مهاجرت، افزایش طلاق، کاهش ازدواج و سقط جنین از مسائل و مشکلات این حوزه است هرچند نمی توان برای همه مناطق کشور نسخه واحد طراحی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش میزان باروری در مازندران

کاهش میزان باروری در مازندران