مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 17:552023-02-15اقتصادي

افزایش مصرف کود در خوزستان


مصرف کود در خوزستان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سهراب سهرابی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه ستاد فنی زراعت ایران با بیان اینکه 10 درصد گندم کشور در خوزستان تولید می شود، اظهار کرد: 86 درصد کشت گندم آبی و 76 درصد کشت گندم دیم در خوزستان به صورت مکانیزه کامل است که برای ترویج کشت صد درصدی مکانیزه باید اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مصرف کود در خوزستان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود: نیاز کود فسفاته در مزارع گندم آبی در خوزستان به ازای هر هکتار 150 کیلوگرم است در صورتی که 67 کیلوگرم توسط کشاورزان مصرف شد؛ همچنین نیاز کود پتاسه 93 کیلوگرم است که 32 کیلوگرم مصرف و نیاز کود اوره نیز 230 کیلوگرم است که 331 کیلو کود اوره توسط کشاورزان مصرف شد.

سهرابی با بیان اینکه یکی از نتایج اجرای طرح ملی گندم بنیان مدیریت پیشگیرانه بیماری ها در سال هایی است که بارندگی فراوان است، عنوان کرد: استفاده از قارچ کش ها در زمان مناسب می تواند بیش از 30 درصد در عملکرد تولید تأثیر مثبت داشته باشد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: در سال هایی که بارندگی فراوان است احتمال بیماری در مناطقی که بذر خود مصرفی بیشتری استفاده شده بیشتر است و مناطقی که کشت در آنها زودتر انجام ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مصرف کود در خوزستان

افزایش مصرف کود در خوزستان