مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 بهمن 1401 ساعت 20:502023-02-15دانش

92 درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل غیربومی است


رییس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: 92 درصد پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل از بین دانشجویان غیربومی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین محسنی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد کنکور در اردبیل اظهار کرد: ما تلاش خواهیم کرد تا در سال های پیش رو میزان جذب دانشجویان بومی را در دانشگاه فرهنگیان ارتقا داده و چندین رشته جدید را به رشته های موجود بیفزاییم.

وی با بیان اینکه 92 درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان غیربومی هستند، تصریح کرد: عمده این دانشجویان پذیرش شده در خوابگاه ها و مراکز اقامتی دانشگاه سکونت کرده و تحصیل خود را انجام می دهند.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل ضرورت ارتقای آموزش در دانشگاه فرهنگیان را با جذب معلمان با مدرک بالاتر و در سطوح دکترا یادآور شد و گفت: کیفیت آموزشی دانشگاه فرهنگیان در دوره تحولی جدید بسیار مناسب و مطلوب خواهد بود و تلاشمان بر این است تا ظرفیت پذیرش دانشجویان بومی را نیز 2 تا سه برابر افزایش دهیم.

در این جلسه رییس دانشگاه فنی رازی اردبیل نیز به استقبال کم فارغ التحصیلان هنرستان ها از رشته های فنی دانشگاه رازی خبر داد و افزود: با توجه به کمبود خوابگاه ما نمی توانیم پذیرش دانشجویان غیربومی را انجام داده و ظرفیت خالی این دانشگاه به معنای واقعی آزاردهنده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

92 درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل غیربومی است

92 درصد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل غیربومی است