مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 01:062023-02-15بين الملل

وزیر خارجه سابق چین تقویت روابط را در سفر به اروپا پیگیری می کند


وزیر خارجه سابق چین که هم اکنون به عنوان مسئول دیپلماتیک ارشد حزب کمونیست این کشور مشغول به کار است برنامه سفر به چند کشور اروپا را با هدف تقویت روابط با کشو رهای این قاره شروع کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بر اساس اعلام وزارت امور خارجه چین، وانگ یی ، وزیر امور خارجه سابق و مدیر فعلی دفتر کمیسیون امور خارجه این کشور از روز 14 فوریه (25 بهمن) سفرهایش به روسیه و چند کشور قاره اروپا را شروع کرده است؛ قاره ای که عمده کشورهایش متحد با آمریکا و مجری جنگ نیابتی در اوکراین علیه مسکو هستند به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، وزارت امور خارجه چین اعلام داشت، وانگ یی برای سفر به فرانسه، ایتالیا، مجارستان و روسیه از 14 تا 22 فوریه (25 بهمن تا سوم اسفند) دعوت شده و همچنین به کنفرانس امنیتی مونیخ در جنوب آلمان نیز خواهد رفت.

برخی شایعات تایید نشده حاکی از این هستند که او ممکن است در آنجا با آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا نیز دیدار کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه چین آمده است: در حالی که از زمان شروع همه گیری کووید-19 در سال 2020 هیچ مقام چینی در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت نکرده، وانگ یی در کنفرانس امسال به شرح چشم انداز امنیت مشترک جامع پایدار و مبتنی بر همکاری - مفهومی که از سوی شی جینپینگ رییس جمهور چین حمایت می شود - پرداخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه سابق چین تقویت روابط را در سفر به اروپا پیگیری می کند

وزیر خارجه سابق چین تقویت روابط را در سفر به اروپا پیگیری می کند