مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 بهمن 1401 ساعت 09:552023-02-16اقتصادي

احتمال بایرماندن 10 هزار هکتار از شالیزارها به دلیل کم آبی


مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی احتمال زیرکشت نرفتن 10 هزار هکتار از شالیزارها در فصل زراعی جدید وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خلیل حقیقی صبح پنجشنبه در جلسه کشت پاییزه محصولات کشاورزی استان گفت: تاکنون 81 درصد برنامه کودی استان محقق شده است و ز ابتدای مهرماه تاکنون 31 هزار تن کود در استان توزیع شد که میانگین مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در استان بسیار پایین است.

وی افزود: 150 هزار هکتار زمین های کشاورزی استان زیرکشت محصولات کشاورزی است که 58 هزار هکتار آن مربوط به گندم و 21 هزار هکتار آن در قالب کشت قراردادی است که 78 درصد تعهد ابلاغی اجرا شده است.

وی با اشاره به افزایش 5 هزار هکتاری گندم نسبت به سال قبل اظهار داشت: سهم مناطق دیم بیشتر است.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این که هشت هزار و 100 هکتار سطح سبز کلز است که در آستانه گلدهی آن هستیم، مدیریت تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری ها در این مرحله را توصیه کرد و گفت: 28 هزار هکتار جو در استان کشت شده که وضعیت رشدی خوبی دارد.

خلیلی یادآور شد: پیش بینی 215 هزار هکتار کشت برنج در استان داریم که قطعاً در برخی مناطق با کاهش سطح کشت مواجه خواهیم بود چون منابع آبی ما محدود است و با توجه به بحران آبی، احتمال زیرکشت نرفتن حدود 10 هزار ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال بایرماندن 10 هزار هکتار از شالیزارها به دلیل کم آبی

احتمال بایرماندن 10 هزار هکتار از شالیزارها به دلیل کم آبی